sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


mandag 25. august 2014

ensporet trening fremover

Jeg kjenner hverdagen er viktigst og jeg legger så mye tid ned i all hunesporten og da blir det også mye krefter. Så da må jeg nå velge og vil beholde kjemien og at det skal være gøy. Så når jeg føler vi ikke kommer noen sted, akkurat fortiden så har jeg tatt et valgt at det blir bare ipo på meg fremover. Bruke tiden på det Joy og jeg koser oss med. Vi planlegger ikke nm eller vm bare kose oss. Det blir noen lokale prøver innenfor ipo.
Rally lydighet og alt det andre får bli med annen hund. Viktig å ha det gøy og kose seg. Både for hund og fører. Vil vært stolt av hunden min og ikke bare føle at hun kan jo egentlig og bli skuffet. I ipoen er hun er helt annen hund ikke påvirket av meg eller andre ting. Problemene forsvinner ikke men hennes motivasjon for belønning hos figuranten gjør alt mye enklere da hun er motivert for å jobbe og konsentrert. 


Jeg trenger å ha det bare gøy en lang stund med Joy og glemme litt skuffelsene i standard lydigheten. 

Så får jeg drømme om rally lydighet, vanlig lydighet og agility kanskje med neste hund. Akkurat slik det ser ut nå fremover blir det ikke noe annet. Da vi som et team trenger å bare kose oss og ha fri fra alle ting vi sliter med i lydigheten.  Problemer forsvinner ikke om man ikke jobber med de så tenker de kan ligge på vent til vi har krefter og motivasjon. Akkurat nå vil jeg at vi skal bare kose oss i sporet, på lydigheten og i ipo runderingen. Joy elsker virkelig ipo og jeg er gledelig overrasket. 
Jeg har alltid hatt lyst til å drive med ipo men aldri tenkt at Joy skulle bli min ipo hund, da jeg ville satse først på standard lydighet. Jeg har dog en fordel av all lydighetstreningen vår før vi begynte med ipo og det er jeg glad for at jeg får bruk for all treningen vi har lagt ned selvom ipo lydighet har litt annet fudament så er det mye likt. 

Så har det blitt bestemt å utsette hund nr 2 en stund. Desverre. Planen var å skaffe en hund til som kunne være med meg på utstillingstrening, lydighet og rally. Så nå blir jeg ensporet fremover på ipoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))