sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


søndag 30. november 2014

Familietreff og ro øving.

Da Joy var valp øvde jeg aldri på ro,  vet ikke hvorfor jeg glemte det oppi alle ambisjoner.  Joy er rolig inne så godt bra, men merker det når jeg er på besøk da er hun litt mer energisk enn hva jeg skulle ønske i starten. Så denne fokuserer jeg på å øve på slike hverdags lydighet også. Det betyr finne frem tålmodighet og rettferdig grenser. Jeg har bånd på henne og setter meg ned på gulvet med henne. Helt til hun finner roen. Utfordringen blir å overse den lave sutre pipingen. Merker den øker øm jeg sier noe og overser jeg slutter hun å faller til ro. Gleder meg til å få en "besøks hund " som er lett å ha med uten at hun også må som regel ligge i bilen eller under streng lydighet.  Joy er som sagt snill men mangler trening på være på besøk.  Det føles derfor litt hektisk med henne,  på nye steder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))