sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


tirsdag 3. juni 2014

På veien mot målet.

Fortiden trener vi bare bruksaktiviteter, ikke lydighet for å bygge Joy opp og gjøre aktiviteter som får henne til å blomstre.


På Hønefoss er det ipo trening med bitepølse. Vi trener på ulike momenter innenfor sporten.


Ved siden av trener vi ipo spor uten gjenstand. Det går fint. Hun er nøye og rolig. Uvant å gå spor med halsbånd og ikke spor sele. Tror det er mest uvant for meg. Hun har høyere tempo enn Buddy så skal prøve å øke liggetiden på sporet, da det pleier å virke på henne. Kun gått 1 time gamle spor nå pga jeg er litt utålmodig. SPH spor er jo 3 timer gammelt, så lurt at jeg øker spor-tiden. Jeg lurer da bare på om det er noe pølser igjen i sporet, men må bare ta den sjansen. Pølse i sporet er noe nytt for både Joy og meg. Merker Joy må venne seg litt til at det er mat i sporet, men trenger ikke mye mat. Så kommer til å legge så lite som mulig, men samtidig nok.


Buddy er rå på ipo -spor har jeg funnet ut og kan gå med han løs. Han er super nøye og går rolig men konsentrert. Så synd jeg ikke får anledning til å satse på spor med han, fordi han går på smertestillende og dermed doping i følge NKK reglene.


Så trener vi mot the challange i slutten av august. Da er det hovedsakelig rundering i skog og meldingstrening. Vi må over på fastbit. Jeg ser Joy syns det er tungt å apportere langt i varmen fordi hun da må lukket munnen for å klare å holde apportbukken. Det er noe vi har jobbet med før og vil ikke gå inn med krav da jeg ikke vil minske arbeidslysten men må være obs slik at hun fortsetter å komme med løsbittet til meg. Forsøker å få innsitt i front pga ipoen.  Jeg må også prøve å få trent litt felt. The challange blir for oss bare en lang helg med trening, læring, og møte kjekke folk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))