sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


torsdag 19. juni 2014

En tung avgjørelse

Jeg regner med å få mange spørsmål om Buddy fremover. Velger derfor å bare si det som det er for å slippe rykter og mange gjentatte svar. Glad for omrtanke, men må snakke om andre ting også.

Saken er at Buddy har fått feil vokste bein, noe som ikke kan gjøres noe med i hans tilfelle. Det har ført til feilstilling i begge kne leddene frambeina , som igjen gir unormal belastning, som igjen bidrar til såre poter. Kroppen han prøver å stabilisere ledde ved å avstive beinet, som gjør at det blir forkalkninger.

Dette gjør at Buddy går rundt med daglig smerter og må være tapper hele tiden. Jeg merker han er sliten av å være tapper og smertestillende har ikke lenger noe særlig effekt. Han er fortsatt glad men ikke med det samme uttrykke, og han klarer ikke lenger å gjøre de tingene han elsker. Han klarer ikke å trene enkle øvelser eller være så aktiv som han ønsker. Vondt å oppleve og vondt å se på at en så livsglad hun sakte ikke er like livsglad.

Han skal derfor få slippe smerte og begynne på sin siste reise alt for ung, men i en gammel kropp. Jeg kommer til å sørge lenge, og få mange tunge stunder. Selvom jeg ikke har noe valg.

Vi hadde mange drømmer, men har heldigvis mange koslige minner. Skulle gjerne hatt flere men på fredag den 20 juni 2014, så reiser han til himmels og for å holde min kjære grandtante med selskap.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))