sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


lørdag 5. april 2014

Årets første ordentlig felt

I dag fikk Joy en fin gjennomgang på felt og gjorde det bra. Jeg var tidlig ute å lagde et "amatør"felt for begge to. Pluss et spor med pinner til Joy, for å minne henne litt på dette spor "greiene". Hun fant tre av fem pinner og jukset grovt siden jeg må gå 10 meter bak (øve til konkurranse i  morgen på å gå bak). Hun var langt fra noe nøye spor og vinkler ble buer men jeg ville ikke begynne å stresse dagen før konkurransen. Det var mest for å øve på pinner og bare få litt øvelse. Joy så ikke poenget med å være nøye, men tok seg bryet med å gi meg tre pinner. Det er nå bra dagen før konkurransen, men vi må nok hvis vi skal gå spor konkurranser få inn litt mere nøysomhet for jeg vet hun kan hvis hun vil og må.

Så fikk Buddy prøve seg litt før resten av treningslaget kom, og han var flink men mangler erfaringen til å løpe rett ut på 50 meter. Han jobber veldig fint med litt støtte og arbeider bra med nesa hele veien. Så med litt mer erfaring på å løpe ut på 50 meter vil han gjøre det uten problemer. Akkurat nå ser han ikke helt poenget med å løpe langt unna for å finne noe, men vi har nå bare trent felt et par ganger tidligere.
Han har fin gjenstandsinteresse og apporterer alt :-)))
Jeg må bare være tålmodig med han på disse bli øvelsene. Jeg merker at jeg er litt dårlig på å huske at han er flink når han ligger i dekk i 10 sekunder og ikke kan forvente at han blir liggende lenge når jeg ber han om det.Samme med sitt og bli :-)

Så kom gjengen og prioriterte å la Joy få mest mulig i dag, siden vi har prøve i morgen og Joy som blir prioritert i bruks treningen. Buddy får prøve seg sånn innmellom når jeg har ekstra tid.

Da var det tid for ordentlig felt, korridor felt siden det er det i klasse 1 (RSP). Først tok jeg med påvirkning, siden prøven er i morgen og vil bygge motivasjon, heller enn å finne ut at jeg burde hatt påvirkning. Det gikk fint hun løp ut og fant. Jeg ser hun er veldig programert på innsitt i grunnstilling. Så blir nok noen minus poeng, der på oss men veldig forståelig at hun ikke bare kan snu om noe sånn plutselig. Jeg tenker det løser seg  med tiden og etterhvert vil hun klare begge deler. Akkurat i dag var det bare å ha det gøy i feltet og at hun apporterte alle gjenstander.

Jeg opplevde at det var best og sende på hver side av midtlinjen og ikke drive å sende henne midt på og stadig på nytt. Hun søkte fint selv, men mangler erfaring til at hun er veldig effektiv enda. Hun er har litt sånn runderingssøk siden vi ikke har gått så mange ordentlig felt før.

Hun fikk ingen påvirkning på andre økten sin og det gikk veldig bra. Hun fant alle 3 gjenstandene på akkurat 3 minutter (tok tiden sånn ca).

Vi koser oss i skogen og tenker prestasjonene kommer med tiden. Vi håper å få deltatt på flest mulig treninger denne sesongen. Vi vil gjerne bli bedre i løpet av året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))