sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


søndag 17. november 2013

Dogs4all på bursdagen til Buddy

Dette skrev jeg på facebook om dagen

kritikken fra i dag. prøvde å ta bilde av den men var så svak skrift.

Vg type nice head and eksp absolutely to curved front feet enough angbebeh need more body vg coat moves loose front.

Super fornøyd jeg:-) vi dro for å ha det gøy å det hadde vi Buddy var sliten da vi kom i ringen så vi hadde middels prestasjon men tror vi hadde fått den samme kritikken uansett. Jeg er fornøyd Buddy var glad i alle og alle var glad i han det er veldig deilig Han taklet stort stevne super fint. :-)))) Takk til Håvard som passet godt på Joy.


Tok en "copi paste". 

Jeg var super spent på hele opplegget. Jeg glemte alt utenom det mest nødvendige men det gikk bra allikevel pga super snill corgi gjeng jeg var med på stevne som bare tok meg inn i varmen.

Buddy var sliten da vi ankom ringen og jeg gjorde nybegynner feilen med å ikke gire han opp før vi gikk inn så han var veldig daff. Jeg er allikevel fornøyd da jeg syns vi klarte å kose oss og lot meg ikke stresse opp av at han daffet. Jeg tror han/opplevde at han syns det var mange inntrykk som skulle fordøyes og at mangler erfaring for å takle det. Han taklet det allikevel på en god måte men blomstret ikke i ringen han var mer sånn åå en god lukt her og en god lukt der men han hørtes ikke ut som donald (kvakk kvakk grynt osv). Han bare daffet rundt og plutselig satt seg isteden for å stå osv.
 Jeg har ikke fått trent så mye utstillings trening pga beina hans og utredningen rundt de. Pluss skole og jobb har tatt tiden. Jeg merker allikevel at jeg har hatt god nytt av tidligere trening og treningen sist onsdag. Vi blir stadig litt flinkere og rutinert. Jeg lærer noe hele veien. I dag fikk jeg testet hvordan Buddy reagerer på mye rundt han og nytt miljø og glatt underlag. 
Han tok det mye bedre enn forventet da jeg trodde han ville trenge mer tid på å takle det men opplevde mer at han taklet det men ble veldig fort sliten og klappet sammen av alle inntrykkene og ville finne buret og sove/lade opp. Jeg tok han inn igjen etter noen timer i bilen og da var han happy igjen og klar for nye inntrykk. Han smilte til alle bokstavelig og alle fikk kose med han og han ville gjerne gi kyss til alle. Han sjarmerte en haug med folk og kjempe koselig å ha han med meg. 

Jeg tenker nok Joy ikke ville trivdes i dette miljøet hun er mer sånn arbeidshund som vil jobbe og ikke behov for å sosialisere på denne måten så voldsomt med alle rundt seg. Hun leter mer etter arbeidsoppgaver og venter på en jobb. Jeg liker de egenskapene også. Så ikke negativt men nevner det for å vise hvor forskjellig de to er men som også gjør de unike. Jeg får liksom både i pose og sekk med disse to hundene. 

Håper å delta med Joy en gang på dogs4all for det ville vært stort å klare å mestre for oss. Buddy håper jeg kan få delta på nytt neste år da jeg ser på det som fin erfaring å ha med seg på veien mot målet om å kose oss og få kanskje litt gode kritikker med tiden. Håper jo å få litt gode sløyfer en gang og gjerne flere i fremtiden.

Joy gleder jeg meg til å starte i lydighet med neste år men det får jeg snakke om i annet blogg innlegg.

I dag kjøpte jeg øl-gjær til hund til Joy i håp om at pelsen hennes skal bli bedre da hun har blitt litt ugrei i pelsen mulig bare irritasjon og stress relatert. Prøver å gjøre mer med henne nå og stimulere henne så mye som mulig. Så nå får hun lakseolje pluss dette øl-gjæret så da må det bli bra.
Jeg må begynne å lære henne enten dekk markering på små gjenstander eller finne vanskeligere gjenstander for hun finner jo kongen uansett hvordan jeg gjemmer den syns jeg. Så neste moment på det blir mindre gjenstander med mindre fert (lukt).  

Nå er det juleferie på oss ikke flere stevner å sånt. Pengekassa er tom så vi får øve mot nye tider neste år: -)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))