sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


onsdag 29. oktober 2014

Sif trening

Sif er liten luring,  men det er bra. De må være litt lure og ha pågangsmot. 

Fortiden er fokus trening mot et ubestemt valpe show,  trening i forstyrrende miljø (lek og moro og ha kontakt) pluss vil drive litt utstilling før hun blir så gammel at hun må på offisiell schæfer utstilling.  Da legger vi bort konkurranse delen av utstillingstreningen,  siden det syns jeg er kjedelig, men treningen vil vi fortsette med i lang tid.

Etterhvert som vi lærer hverandre og kjenne vil jeg utvikle kontakt trening til mer innlæring av lydighet øvelser. 

Jeg ble veldig fornøyd med lydighet på Buddy, det vi rakk sammen før han måtte ta sin reise til himmelen.  Poenget er jeg vil se om den oppskriften jeg utviklet med han sånn ca også fungerer på Sif. Isåfall får jeg en rå lydighets hund. Jeg har ikke funnet opp kruttet, men blitt mer trygg på egne ferdigheter. 

Jeg har en drøm om appell start i rally lydighet,  ferdsel prøven og standard appell merke i lydighet. 
I tillegg til mer direkte ipo relatert, men vil ikke stresse, siden vil at dette skal være en kjekk hobby.  Jeg må prøve og kose meg med Sif, på hver trening med henne, samtidig ha tydelige konkurranse mål.

Man må lære av sine feil selvom de ikke ses på som alvorlige. Så kan man jo stadig bli bedre hunde trener og hundefører.  Pluss være mer rettferdig mot seg selv og hunden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))