sitater

"Dogs are not our whole life,
but they make our lives whole"
-Roger Caras
"Love everybody, but NEVER sell your sword." Paulo Coelho


søndag 2. mars 2014

Masse kjekt å blogge om:-)

Nå er det en stund sia jeg har blogga og masse kjekt å skrive om; Bø konkurransen med begge to, by trening med Joy, trening på Løten med schæfergjengen og litt søksøvelser hjemme.

Bø "samlingen " som jeg kan kalle den var Buddy som startet i utstilling junior og gjorde det bra. Han fikk blå sløyfe med følgende kritikk:



Jeg er super fornøyd med blå med tanke på fronten hans så kan jeg ikke forvente noe høyere men vil fortsette å stille han fordi vi koser oss sånn. Så får vi øve oss og bli så gode at kanskje vi får rød bare på grunn at vi er så gode i ringen. Denne gangen ble jeg overrasket over at vi fikk så godt fordi jeg syns han var litt daff i ringen og ikke showet slik han gjør på trening. Jeg prøvde å ikke ta han ut for tidlig men klarte ikke å "time" slik at han var super gira da vi skulle i ringen. Ønsker han super gira for da jobber han fint og shower/viser seg frem. Vi hadde en kjekk dag og super kjekk dommer. Super gøy å vise hund for han. Håper jeg møter på han igjen det var gøy å vise hund for han selvom man er helt ny.

Så var det Joy, hun var også flink men vi sleit med konsentrasjonen på frøkna og jeg klarte ikke få henne med på fvf. Da ble det en null, men super stolt av meg som bare gikk til neste øvelse og glemte en nullen full fokus på neste øvelse. Da ble det ganske mange høye karaterer og ingen flere nuller stor steier for oss.

Joy på stevne dagen
svein m. stangeland var dommer
Super behagelig dommer og ringsekretær som bidro til at jeg også klarte meg bra, men må inndrømme jeg gjorde jobben min bra som hundefører. Jeg hadde nok den dagen taklet det meste av dommer og ringsekretær, men var deilig med litt gratis hjelp på nervene.

Etter BØ:

Jeg klarte i Bø å få flyt mellom øvelsene som vi har jobbet med MYE. Det er bra og godt fornøyd vi går da mot neste mål klare å jobbe i forstyrrende elementer så vi gikk i gang å begynte å jobbe rundt om kring. Vi angrep sjangsen å tok en fvf en kveld i gå gata det var ikke mange som var ute å gikk men nok til at jeg fikk litt og jobbe med sammen med Joy. Det gikk bra men hun brukte tid på og koble seg på arbeidskanalen. Hun syns det var rart å skulle arbeide på et sted som ikke lignet hundebane eller treningsområde. Vi må ut å generalisere at fot er fot uansett miljø.

Så var vi en tur på Løten og fikk Sissel til å "leke" /"prøve seg" som forstyrrende dommer. Det var super bra trening for Joy ble forstyrret  men klarte etterhvert å hente seg inn og jobbet selvom dommeren hoppet og danset rundt henne. Etterhvert virket det som Joy tok det som en utfordring og ikke la seg bli vippet av pinnen. Super artig øvelse for oss. Buddy den dagen hadde nok med å bare trene blant andre uten å forelske seg i alle rundt. Han fikk trene på utgangstilling, prøvde på apport men ser jeg må trene med på hold fast og ikke tygg på apporten. Så blir å ta frem gummislangen å la han få trene på hold fast uten å tygg. Da det er lettere å se tygging på gummislangen og ikke overføre feil til selve apporten.

Så tok vi litt hjemme søk etter te pose, ikke spør hvorfor te pose fordi jeg bare hermer sikkert en god grunn til å velge te. Jeg bare hermet og vi kosa oss. Jeg har også funnet ut at Joy må lære seg å søke i system nemlig alltid begynne på samme siden så hun ikke bare vimser rundt men søker systematisk. Så jeg må velge vei og tenkte bare jaja da får jeg begynne på venstre side da uten å ha noen god grunn. Jeg bare valgte en side :-)))) så ble det te søk i heimen. Det fungerte bra. Buddy fikk ikke te søøk da jeg vil ha opp gjenstandsinteressen hans først så han fikk en ødelagt kong å søke etter. Han har tydelig mindre søkserfaring men veldig interessert i å få mer erfaring og tydelig engasjert. Noen ganger på rett måte andre ganger mer sånn se jeg kan dekk, se jeg kan sitt, se jeg kan mase masse hehe.

Har jeg fått med en god del nå montro? jeg får fortsette litt seinere. 

Må blogge mer seinere ser tiden går fra meg, tiden flyr når man koser seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tok turen innom bloggen vår og skrev en kommentar :-)))